Sähköinen kuormakirja käyttöön Finnsementin toimituksissa 13.11. alkaen

Finnsementti on ottanut 13.11. alkaen käyttöönsä sähköisen kuormakirjan irtosementti- sekä kuonajauhetoimituksissa. Sähköinen kuormakirja on nähtävillä SemNetissä kaikille toimitusketjun osapuolille reaaliajassa ja se tekee toimitusketjusta läpinäkyvämmän ja helpommin seurattavan.

Käytännössä muutos näkyy asiakkaillemme niin, että 13.11. alkaen sähköinen kuormakirja alkaa näkyä SemNetissä jokaisella uudella tilauksella. Kuormakirja löytyy tilauksen takaa, kun kuljetusliike on lisännyt toimituksen taustatiedot kuormakirjalle toimituksen noudon yhteydessä. Suurimpana erona vanhaan toimintatapaan on se, että jatkossa toimitus kuitataan vastaanotetuksi SemNetissä. Toistaiseksi pidämme rinnalla myös perinteisen paperisen kuormakirjan, josta luovutaan myöhemmin erillisellä ilmoituksella, kun sähköinen kuormakirja on kaikilta osin käyttöönotettu.

Sähköisen kuormakirjan myötä paperin kulutus vähenee, toimituksen seuranta muuttuu reaaliaikaiseksi ja kuormakirjojen säilyttäminen muuttuu helpommaksi. Kuormakirjat löytyvät SemNetistä ja pysyvät siellä säilössä myöhempää tarkastelua varten, jolloin hukkaan menneet paperiset kuormakirjat eivät hankaloita toimituksen käsittelyä. Se on myös helppo tallentaa omalle tietokoneelle ilman skannausta.

Tuemme muutoksessa tarjoamalla opastusmateriaalia SemNetissä Ohjeet-osiossa. Voit myös kysyä asiasta logistiikkakoordinaattori Joonas Nummelalta (0201 206 380) tai Toimituspalveluilta (0201 206 306).

 

Jaa juttu

Uusimmat blogit:

Tasaisen varmasti kohti entistä ihmislähtöisempää organisaatiota

Me Finnsementillä teemme pitkäjänteistä työtä henkilöstön hyvinvoinnin ja viihtyvyyden eteen. Jälleen viime vuonna teetetyn henkilöstökyselymme perusteella työ tuottaa myös hedelmää. 110-vuotiaan historiamme aikana olemme ehtineet kulkea jo pitkän matkan, mutta tavoitteita riittää tulevaisuudessakin.

Hiilineutraali tulevaisuus rakentuu monista eri palasista

EU-taksonomia ja erilaiset päästövähennystavoitteet tiukentuvat ja tulevaisuudessa vain vähähiiliselle rakentamiselle on kysyntää. Vihreän rakentamisen edelläkävijänä Finnsementin tavoitteena on vähentää oman toiminnan hiilidioksidipäästöjä 30 prosenttia vuoden 2021 tasosta vuoteen 2030 mennessä.

Back to top