Finnsementin missiona on olla mukana rakentamassa kestävää Suomea ja tavoitteena tarjota rakennusalan paras asiakaskokemus. Näitä vahvistaakseen Finnsementti uudisti brändi-identiteettinsä.
Uudella ilmeellä on tarkoitus heijastaa ennen kaikkea dynaamisuutta, ammattimaista otetta ja uudistushalukkuutta. Pelkän tuotteen sijaan viestitään kaikesta toimintaan liittyvästä tekemisestä.
– Sementti voi ulkopuolisesta tuntua tuotteena vähän tylsältä ja harmaalta. Teemme töitä kuitenkin hyvin dynaamisesti ja toimintaamme liittyy monia asioita: kehitämme tuotteitamme, palvelujamme ja prosessejamme jatkuvasti paremmiksi ja ympäristöystävällisemmiksi, kertoo Finnsementin toimitusjohtaja Miikka Riionheimo.
– Jaamme mielellämme osaamistamme antamalla opastusta ja tukea betonin valmistukseen ja sementtiin liittyvissä kysymyksissä. Meiltä saa asiakastukea ja teknistä tukea, hän jatkaa.
Riionheimo toivoo brändi-ilmeen kuvastavan nyt paremmin sitä, mitä yritys oikeasti on.
– Olemme tärkeä osa suomalaista rakentamista. Haluamme olla sementin edelläkävijä ja mahdollistaa omalta osaltamme sen, että betoniteollisuus ja rakentaminen kehittyvät eteenpäin. Aiomme jatkossakin olla luotettava kumppani Suomen rakennusteollisuudelle.
Tunnuksessa näkyy kotimaisuus ja kansainvälisyys
Finnsementin tunnuksen alaviite ”A CRH Company” viittaa yrityksen vuodesta 1999 omistaneeseen yhtiöön, joka on yksi maailman johtavista rakennusmateriaaliyrityksistä. Yli viidenkymmenen sementtialan sisaryhtiöiden avulla Finnsementin työntekijät voivat haastaa itseään jatkuvasti ja verrata toimintatapoja. Mihin tahansa ongelmaan saadaan apua alan parhailta asiantuntijoilta ympäri maailman.
Suomalaisuus korostuu tunnuksessa sinisellä korostetuissa alkukirjaimissa. Juurista ollaan ylpeitä.
– Haluamme kertoa, että sementti on tehty kotimaisesta kalkkikivestä suomalaisella työllä. Asiakkaamme ovat erikokoisia suomalaisia yrityksiä, ja olemme kaikki mukana rakentamassa suomalaisella materiaalilla kestävää Suomea.
Legendium Oy:n suunnittelema yritysilme näkyy brändiuudistuksen yhteydessä julkistetuilla Finnsementin uusilla verkkosivuilla ja muissa yrityksen tuotteissa ja materiaaleissa.
Juttu on julkaistu kokonaisuudessaan Sementti-lehdessä 2/2018 (teksti: Marjo Tiirikka, kuva: Vesa-Matti Väärä).