Panostamme palveluun ja uuden kehittämiseen!

Osa parasta asiakaskokemusta ovat hyvä palvelu, laadukkaat tuotteet ja niiden yhdistelmät.
Finnsementin tuotevalikoima kattaa merkittävän osan betoninvalmistajan arjen tarpeista.
Työmme uusien tuotteiden ja sovellusten kehittämiseksi on kuitenkin jatkuvaa ja haluamme palvella myös siltä osin asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla.

Oleellinen osa Finnsementin teknistä palvelua ovat erilaiset reseptin kehitys- ja optimointiprojektit. Tätä tarvetta varten tarjoamme asiakkaidemme tueksi AVA-mittauksia, joista on muodostunut kiinteä osa betoni- ja lisäainekokeita. Oma mittari ja koulutettu henkilöstö takaavat myös AVA-mittauksissa palvelullemme luotettavan ja korkean laadun.

Alkuvuodesta täydensimme pigmenttivalikoimaa uudella mustalla, Ferroxon 650:llä.
Tällä uudella mustalla betoniin saadaan aiemmin käytössä olleita tuotteita syvempi musta sävy.
Samalla otimme valikoimaan myös suursäkitetyt pigmentit, sekä erityisesti pneumaattisissa ja mekaanisissa syöttölinjoissa paremmin kulkevat kompaktoidut pigmentit.
Kompaktoituina löytyvät seuraavat värit: punainen 430 C, keltainen 510 C ja uusi musta 650 C.
Näiden täydennysten lisäksi on uusien väriaineiden kartoitus koko ajan käynnissä!

Myös pintahidastinten suunnalla tapahtuu. Pesubetonipintojen valmistamisessa välttämättömät pintahidastimet ovat vielä tänä päivänä pääasiallisesti liuotinpohjaisia.
Koska pintahidastinten kansainvälinen tuotekehitys suuntautuu tällä hetkellä vesiliukoisiin aineisiin, on myös Finnsementillä aloitettu työ näiden tuotteiden markkinoille tuomiseksi. Käytännön kokeet näillä uusilla tuotteilla tullaan aloittamaan jo tämän syksyn aikana.

Muita mielenkiintoisia t&k-projekteja on parhaillaan käynnissä mm. huokostamisen, betonin vedentiiveysasioiden, sekä luonnollisesti aina tärkeän notkistinkehityksen saralla.

 

Teksti Mikko Marjalaakso, kuva Iiro Aro

Jaa juttu

Uusimmat blogit:

Panostukset kehitystyöhön palkitaan tulevaisuudessa

Tuomo Askolan työt Finnsementillä ovat alkaneet vauhdikkaasti. Tuore myyntijohtaja kertoo, että asiakaskenttään tutustuminen ja tuoteuudistukset ovat varmistaneet, ettei peukaloita ole tarvinnut pyöritellä. Aktiivinen tuotekehitys jatkuu kevään mittaan. Rakennusalan nykytilanteessa Tuomo korostaa eteenpäin katsomisen ja tiiviin yhteistyön tärkeyttä.

Back to top